تعارف داری با خودت؟!

برای رسیدن به آرزوهات، خودت و نیروی درونت را بارو کن

تعارف داری با خودت؟!

برای رسیدن به آرزوهات، خودت و نیروی درونت را بارو کن

کنکور من (قسمت سوم)

 fu4081.jpg (450×241)

رتبه های برتر کنکور را که میبینی و درصدهاشونو نگاه میکنی اولین سوالی که به ذهنم میرسه اینه که این بچه ها با چه شرایطی درس خوندن؟؟!

رتبه های برتر حدود 10 درصد به نظرم خیلی خیلی نابغه باشن و از استعداد ویژه برخوردار باشن و نباید مدرسه و جزوه و از همه مهمتر معلم خصوصی را نادیده گرفت و یک فاکتور خیلی خیلی مهمتر تلاش و پشتکار این بچه ها

بگذریم که میخوام قصه درس خوندن خودمو تعریف کنم و بگم فاکتور اصلی موفقیت اینه که بخوای به هدفت برسی و کلاه سر خودت نگذاری.

من از روزی 3 ساعت درس خوندن را شروع کردم و اوایل شروع شاید از هر کتابی که برنامه ریزی کرده بودم 5 تا صفحه میخوندم واقعا به این نتیجه رسیده بودم که طی چند سال به جای اینکه بالغ تر بشم، خنگ تر شدم. اولایل کار بود و انرژی فوران میکرد و جای تسلیم شدن نبود.

بالاخره روزی 3 ساعت شد 5 ساعت و تعداد صفحات هم از 5 تا رسید به 15 تا (البته درس حفظی منظورم هست که اونم باید فهمید وگرنه نمیتونی تستشو بزنی) و همین جوری رشد داشتم تا رسید روزی 7 ساعت و میتونم بگم اگر من در مجموع یک ماه روزی 9 ساعت درس خونده باشم.

رتبه های برتر کنکور را که میبینی و درصدهاشونو نگاه میکنی اولین سوالی که به ذهنم میرسه اینه که این بچه ها با چه شرایطی درس خوندن؟؟!

رتبه های برتر حدود 10 درصد به نظرم خیلی خیلی نابغه باشن و از استعداد ویژه برخوردار باشن و نباید مدرسه و جزوه و از همه مهمتر معلم خصوصی را نادیده گرفت و یک فاکتور خیلی خیلی مهمتر تلاش و پشتکار این بچه ها

بگذریم که میخوام قصه درس خوندن خودمو تعریف کنم و بگم فاکتور اصلی موفقیت اینه که بخوای به هدفت برسی و کلاه سر خودت نگذاری.

من از روزی 3 ساعت درس خوندن را شروع کردم و اوایل شروع شاید از هر کتابی که برنامه ریزی کرده بودم 5 تا صفحه میخوندم واقعا به این نتیجه رسیده بودم که طی چند سال به جای اینکه بالغ تر بشم، خنگ تر شدم. اولایل کار بود و انرژی فوران میکرد و جای تسلیم شدن نبود.

بالاخره روزی 3 ساعت شد 5 ساعت و تعداد صفحات هم از 5 تا رسید به 15 تا (البته درس حفظی منظورم هست که اونم باید فهمید وگرنه نمیتونی تستشو بزنی) و همین جوری رشد داشتم تا رسید روزی 7 ساعت و میتونم بگم اگر من در مجموع یک ماه روزی 9 ساعت درس خونده باشم.

خواهرم واسه فوق لیسانس رفت تهران و اون یکی آبجی هم میرفت سرکار و بعد تصمیم گرفت که واسه ارشد بخونه، حالا فاطمه موند و آشپژی و اتو و گردگیری و کلا خونه داری البته مامانم بود ولی اینقدر کارهای جانبی زیاد بود و مامانمم دیگه مثل سابق روپا نیست و منم واقعا خجالت میکشیدم که با این وضعیت جسمانی مامانم بگم میخوام درس بخونم، هر جور بود برنامه ریزی کردم که درس بخونم.

(خدا میدونه من هیچوقت منت نمیگذارم سر مامانم، فرض میکنم صبح ها میرفتم مدرسه)

صبح ساعت 7 پا میشدم و درس میخونم تا 9 و بعدش دیگه شروع خانه داری تا 3 بعدازظهر که همه کارها رو کرده بودم و تموم میشد و بعد دیگه تا شب درس میخوندم (البته یک روز دایی میومد، یک روز خواستگار، یک روز یکی مریض میشد، یک روز خودم بی حال میشدم و هزارتا اتفاق دیگه)

همه اینا رو نوشتم تا بگم اگر بخوای به هدفت برسی دیگه دیگه واست مهم نیست شرایطتت چیه فقط هر لحظه فکر میکنی چه جوری میتونی بیشتر و بیشتر درس بخونی. خیلی خیلی آدم اذیت میشه و میتونم بگم هنوز من انرژی سابق را ندارم و به خاطر این کنکور که واسم مهم بود، خیلی مهم بود آخه من چاره ای جز قبول شدن نداشتم، میتونم بگم هیچ چاره ای، گذشته ای که هیچی سرجاش نبود و من برای نجات خودم فقط باید قبول میشدم.

تا قبل از عید همین روال پیش میرفت و من تا قبل عید همه درسامو تموم کرده بودم به جز 5 تا کتاب. از ماه بهمن برای آزمون های آزمایشی سنجش ثبت نام کردم ولی اینقدر میترسیدم و استرس داشتم که زودتر از اردیبهشت اینم با چه حالی نتونستم برم آزمون بدم. اینقدر استرس میگرفتم که حالت تهوع و با عرض معذرت اسهال و استفراغ پیدا میکردم و دعا میکردم که سرجلسه از حال نرم.

 

بخدا خیلی زحمت داره با استرس درس خوندن ولی الان خوشحالم رتبه ام زیر هزار شده و فقط باید انتظار نتیجه های اصلی را بکشم.

تا قبل عید همه چیز برام مثبت بود و فقط استرس داشتم ولی بعد از عید بازدهی من خیلی کم شد که باشه برای دفعه بعد.

فقط بگم همیشه پرانرژی باشید و مثبت فکر کنید. خیلی خیلی مثبت و شاد چون برای موفقیتتون لازمه. توی همه پست ها هم گفتم هر کی هر کمکی خواست تا اونجایی که بتونم براش انجام میدم تا به نتیجه دلخواهش برسه.

در پناه خدا دوستان

نظرات 17 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 1 مهر 1393 ساعت 00:44

ای جااانم
عجب عنوان و جمله معرکه ای
همه اش نباید ترسید. باید راه بیفتیم.
من و تو امسال راه افتادیم. ایول به هردوتامون

سلام
ممنونم که میای و میخونیبه امید موفقیت ما و هر کی که تلاش میکنه

sare سه‌شنبه 18 شهریور 1393 ساعت 00:36

سلاااااااااام ادبیات تهران قبول شدم من
تبریک میگم خانم مدیر

تبریک مییگگگگگگگگمممم خانووووم
ممنونم ازت

مهسا سه‌شنبه 18 شهریور 1393 ساعت 00:32

خواهش میکنم.اشکال نداره.
ممنون بابت درصدا و توضیحات کاملتون.
دیگه بیشتر از این مزاحمت نمیشم.بقیه سوالامو روزای دیگه میپرسم.فکر نمیکنم حالاحالاها بتونین بخوابین ولی شب بخیر.

ممنونم مهسا جان

مهسا سه‌شنبه 18 شهریور 1393 ساعت 00:13

میفهمم سخته.وقتی بری سرکلاس ورشته مورد علاقت تمام خستگیات ازبین میره و لذت جاشو میگیره.احساس رضایت بهترین چیزیه که نصیبت میشه.
تازه اول راهی با انگیزه ای که داری حتما یکی از مدیرای موفق میشی.
واسه ایمیلم واقعا ازت انتظار ندارم عجله ای نیست باشه برای بعد.

ممنونم دوست جدید و مهربون
من امیدوار و خیلی هم تلاش میکنم
خیلی دلم میخواست واست ایمیل بزنم ببخش نشد
ادبیات عمومی 30
عربی عمومی 40
معارف 65
زبان 30
امار و ریاضی 50
اقتصاد 91
ادبیات تخصصی 35
عربی تخصصی 40
علوم اجتماعی 50
روانشناسی 60
فلسفه و تاریخ و جغرافیا صفر
نمره کل 9280
رتبه منطقه 2 :732
رتبه زیر گروهم: 571
سوال دیگه ای هست من مشکلی ندارم. بپرس و اصلا خجالت نداره

مهسا سه‌شنبه 18 شهریور 1393 ساعت 00:01

تبریک میگم عزیزم.دانشگاه شیرازم خیلی عالیه.
موفقیت که فقط به تهران خلاصه نمیشه.ایشالا واسه ارشدت تهران قبول میشی.

میدونم مهسا ولی نمیدونم چرا اینقدر دل بسته بودم
امشب نمیتونم ایمیل بزنم عزیزم. ببخش منو
چون نمیدونم شاد باشم و یا غمگین
ایشالا هر چی خیر هست
تو تلاشت را حتما انجام بده
منم تلاشمو انجام دادم و فقط به امید خدا

مهسا دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 22:54

نتایج اومده..
نمیدونم چرا من بیشتر کنکوریا استرس دارم.

ممنونم خبر دادی
من مدیریت بازرگانی شیراز قبول شدم
باورم نمیشه تهران قبول نشدم
تو عمرم اینقدر دنیا رو سرم خراب نشده بود
بازم خدا رو شکر

مهسا دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 22:24

باشه ممنون.ببخشید خیلی سوال پرسیدم و حرف زدم.
ایشالا فردا بهترین نتیجه رو بگیرین وخوشحال ببینمتون.
شبتون خوش

خواهش میکنم
ممنونم از آرزوی خوبت
منم امیدوارم
تا اخر شب بهت ایمیل میزنم

مهسا دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 22:17

ریاضیتون خیلی خوب زدین.اقتصادتون فوق العادس.رتبه های خیلی خوب انسانیم چنین درصد اقتصادی ندارن..

درصدام را باید نگاه کنم
منم میخواستم این دو درس را بزنم ما به خاطر شرایطم وقت نشد.
اینقدر زحمت کشیدم واسه کنکور که گفتم به بچه های دیگه کمک کنم.
من این سه سال انسانی را باید توی چند ماه میخوندم و به اضافه اینکه شرایط خونه ما هم به درد کنکور نمیخورد
بازم از رتبه ام راضی نیستم ولی خدا رو شکر بازم
بهت ایمیل میزنم مهسا
تا اخرشب حتما ایمیل میزنم . الان یه کم کار دارم ببخش

مهسا دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 22:09

مرسی که جوابمو دادین.میتونم بقیه درصداتونم بپرسم.آخه واسم جالب بود بدونم کسی که این دو درس شیرینو نزنه چی میشه؟
ایمیلمم که دادم خدمتتون.

خواهش میکنم

مهسا دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 21:57

منظورم همون نمره کل توی کارنامه کنکورتونه.تاثیر معدل براتون خوب بود یابد؟ دوس دارم بدونم ریاضی واقتصادچند زدین یا کدوم درساتونو صفر زدین یا کدوم درسا مهمترن ولی اگه ی سری چیزا محرمانس منم دیگه نمیپرسم.

نه عزیزم هیچی محرمانه نیست چون چیز خاصی نیست
تاریخ و جغرافیا و فلسفه منطق صفر زذم
ریاضی 50
اقتصاد 90

همه درسا تاثیر خودشون را دارن. من زمان نداشتم اگر این درصد های صفر را 10 زده بودم کلی تغییر میکرد رتبه ام
نمره کل 9200 فکر کنم

مهسا دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 21:40

میشه درصدا وترازتونو بپرسم و اینکه منطقه چندبودین؟

منطقه دو بودم
کانون شرکت نکردم
درصد هام برای هر درسی خیلی متفاوت هست.
ریاضی و اقتصاد خوب زدم و بقیه معمولی

مهسا دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 21:34

سلام فاطمه جون.خوشحالم که کسی رو پیداکردم که شرایط منو داشته وموفق شده.خوشحالم که اینجاروپیداکردم چون واقعا وبلاگی که مال انسانیا باشه رو پیدانکردم.منم ریاضی بودم مهندسی میخونم و3ترم دیگه دارم.ولی از ی جایی به بعد فهمیدم رشته های انسانی مخصوصا روانشناسی ومشاوره خیلی دوس دارم.ازالان بفکر کنکور95 انسانی افتادم.میشه یکم از جو کنکور انسانی و درسا و تفاوتاش برام بگی؟

سلام مهسا عزیز
لطف داری عزیزم. منم صمیمانه خوشحال میشم بهت کمک کنم.
رشته انسانی خوبیش برای ما ریاضی این هست که میتونیم روی ریاضی سرمایه گذاری کنیم.
عربی و ادبیات هم خیلی مفهومی شده و نیاز به تمرین و تکرار زیاد داره درست عین ریاضی که تا تست نزنی نمیتونی مسلط باشی
فلسفه و منطق هم هر سال میشه داره سخت تر میشه
برای ماها تجربه خوبیه چون مرتب سرمون با فرمول و محاسبه بوده و این درسهای حفظی باحال هست ولی اولش یه کم زمان میبره تا عادت کنی
درس و کتاب مهم نیست مهسا انرژی و انگیزه مهمه
بازم هر سوالی داری بپرس و یا ایمیلتو بگو تا بیشتر و راحتر حرف بزنیم.

sare دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 16:24

یک سوال داشتم
حتما باید برای ثبت نام بریم تهران؟
نمیشه غیر حضوری ثبت نام کرد؟
من سفرم22تا25

ترم اول باید مدارک را برد تحویل دانشگاه داد
ثبت نام مگه کی شروع میشه؟

پروین دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 16:16

سلااام .فاطمه جوون'
میشه اگه الان برات امکان داره با هم حرف بزنیم ؟؟؟؟؟

سلام
واقعا ببخش. نفهمیدم موبایلم خاموش شده بود.
از بعد کنکور موبایل دیگه برام معنی نداره عادت کردم به نبودنش
اپیام فرستادم برات دوست من

sare دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 15:08

با اقای قاسمی صحبت کردم
راجب تاسیس وب گفتن که هم کار سختیه هم مشکلات زیاده و اینکه به تجربه نیاز داره و باید وقت بگذاریم و اینکه خیلی طول میکشه تا بازدیدامون بره بالا
با این وجود هنوز شما موافقید ایا

دوست عزیز منم تاکید کردم که وبلاگ داشتن پشتکار میخواد و با قطعیت میگم از درسم نمیزنم برای تخصصی کار کردن
همین وبلاگ شخصیم به نظرم خوب باشه و شما هم اگر مطلبی چیزی هست من به نامت میگذارم وبلاگ یا بازم پیشنهادی داری بگو

sare دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 13:22

من از انتخاب رشته دیگه سایت سنجش نرفتم
بله هستم چند روزی قراره برم منزل پدر بزرگ اونجا نه لب تاپ دارم نه نت
دارم تلافی میکنم

من هر روز میرم سایت سنجش

sare دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 12:38

تشکر فراوان....
جالبه شما همیشه ان هستید

من این رواز همش پای لپ تاب هستم و مرتب سایت سازمان سنجش را چک میکنم
تو هم که هستی که جواب میدیاااا

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.