تعارف داری با خودت؟!

برای رسیدن به آرزوهات، خودت و نیروی درونت را بارو کن

تعارف داری با خودت؟!

برای رسیدن به آرزوهات، خودت و نیروی درونت را بارو کن

چگونه برای کنکور درس بخونم؟



افکارت پراکنده هست؟

نمیدونی از کجا شروع کنی؟

از چه درسی شروع بکنم؟

روزی چندتا کتاب بخونم؟

چند ساعت مطالعه کنم؟

ترتیب درسا مهمه؟

یهو استرس همه وجودت را میگیره؟

به خودت کلیی انگیزه و امید میدی؟

میگی ای کاش یکی بود منو درک میکرد؟ 

 میخوای با یکی صحبت کنی و هر چی تو فکرت هست بهش بگی بدون هیچ نگرانی فقط حرف بزنی؟

کلاس کنکور خوبه؟ اثر داره؟

من خودم اینقدر باهوشم که میتونم بدون کلاس موفق بشم !!

آزمون چقدر تاثیر داره؟ اینا همش تبلیغات و کاسبی نیست؟!

 

سلام دوستان عزیز و مخصوصا دوستان کنکوری (پشت کنکوری، کنکوری، پس کنکوری) !!!

شروع هر کاری سخته  و نگرانی و گیجی داره ولی باید بدونیم اینها طبیعی هست و نباید انگیزه و امید و انرژی را از ما بگیره.

هر کسی یک روش مخصوص به خودش داره و بازدهیش طی زمان هایی در روز بیشتر هست و اونایی که دنبال یک فرمول موفقیت هستن باید بپذیرن که این فرمول هنوز کشف نشده و تنها یک راه حل داره که خودت برای خودت کشف کنی و بعد با کمک یک کارشناس و یا یک فرد باتجربه اون فرمول را تکمیل و سپس اجراییش کنی.

( اگر دنبال راه میان بر هستین برای موفقیت، حتما حتما در افکارتون بازنگری کنید چون مقصد شما ترکستان می باشد)

خیلی از چیزها کلی هست و بعضیاش قابل تغییر و بعضیاش اجباری.

قدم اول: متقاضی هر رشته که هستین منابع درسی کنکور را از یک سایت یا آموزشگاه معتبر بگیرید. (تغییرات کتابها، حذفیات و ... حتما حتما بهشون توجه کنید.)

قدم دوم: درسهایی که بیشتر دوس دارین را مشخص کنید.

قدم سوم: درسهایی که ضعیف تر هستین و اصولا هم ازشون بدتون میاد مشخص کنید.

قدم چهارم: بپذیرید چه دوست داشته باشین چه نداشته باشین باید همه رو بخونین و کنکور اصلا دل به خواهی نیست.

قدم پنجم: بودجه بندی هر کتاب را دربیارین. هر سال چه تعداد سوال و بیشتر کدوم بخش ها سوال اومده. (اهمیت سال دوم، سوچ پیش یا چهارم از دید من یکی هست چون بعضیا میگن سال دوم کم اهمیت تر هست و من نمیدونم چرا؟! باید بگم تا دوم را درست یادنگیری امیدی به سال سوم نداشته باش و درسهای حفظی هم اصولا تعداد سوالات مساوی هست مگه چندتایی)

قدم ششم: کتاب های تست برای هر درسی را مشخص کنید. (من پست بعدی معرفی میکنم و مهم اینه خودتونم از کتاب خوشتون بیاد)

قدم هفتم: برنامه ریزی برای شرکت در کنکورهای آزمایشی (سنجش، کانون فرهنگی و یا گزینه دو و حتما حتما با برنامه باید پیش رفت. این دفعه میخونم و اون دفعه نشد و اینا منتظر رتبه 000/40 هم باشین و هنوزم بیشتر)

قدم هشتم: برای کنکور خوندن با امتحان خوندن و اینا متفاوت هست، چند روز اول هر یک ساعت و نیم یا دو ساعت ببینید درسها را چند صفحه و چه کیفیتی میخونید و بعد برنامه ریزی کنید.

قدم نهم: درس عربی مثل درس ریاضی میمونه و حتما حتما باید تست بزنید تا دستتون بیاد. درس عربی و ریاضی برای کنکور انسانی خیلی خیلی مهم و تاثیر گذر هست.

قدم دهم: یک دوست و یا مشاور خوب برای خودتون داشته باشید. تا به کارتون نظارت داشته باشه و نتونید از زیرکار در برید. باهاش درد دل کنید و شما را درک بکنه تا به پیشرفتتون کمک بکند.

قدم یازدهم: تعداد کتاب در روز اوایل ممکن هست روزی 4 تا بیشتر نخونید و بعد روزی 6 تا و در ماه اخر که همه چیز تو دستت هست تعداد تاب در روز هم بیشتر میشه.

برای روزهای تعطیل: روز اول دروس پیش دانشگاهی را باید شنبه جواب بدین را کامل بخونید تا نگرانی نداشته باشید. و برای روز بعد دروس پایه 6 تا کتاب یک و نیم ساعته بخونید. البته درس ریاضی و عربی نیاز به زمان بیشتری داره.

برای روزهای مدرسه: حتما هم کتاب پایه را بخونید و فقط نگذارید برای روز تعطیل

قدم دوازدهم: همه درسها را خوب خوب بخونید و بعد تست زدن. ریاضی و عربی و مباحث عروض و قافیه، زبان فارسی بعد از خوندن تست بزنید تا خوب قواعد دستتون بیاد و سرعتتون بالا بره.

درس حفظی میگن که 48 ساعت بعد از خوندن تست بزنید ولی من خودم بعد از خوندن تست میزدم خوب خوب تو ذهنم میموند. (می تونید تست ها را بخش بندی کنید بخشی بعد از خوندن و بخش دیگه 48 ساعت بعد تا کیفیت خوندنتون بیاد دستتون)

قدم سیزدهم: برای دروسی که سخت تر هست و یا خوشتون نمیاد اصلا پشت دل نندازید و اول بخونید که شاد بشید تموم شده و برید دنبال درسهای آسونتر

قدم چهاردهم: آهسته و پیوسته ( البته خیلی هم آهسته نمیشه برای کنکور) یهو روزی 9 ساعت و ده ساعت نخونید و یک روز هم اصلا هیچی. روزی 5 ساعت بخونید و هر روز بخونید خیلی خیلی به صرفه تر هست. (من خودم روزی 7 ساعت میخوندم)

قدم پانزدهم: بابت معلم خصوصی و جزوه، حتما حتما تاثیر داره ولی باید از عملکرد معلم ها و جزوه ها مطمن باشید و حتما وقت بگذارید و کورکورانه تقلید نکید. (اگر هزینه هاش براتون زیاده اصلا فشار نیارید روی خانواده خواهشا و تلاش خودتون را چند برابر بکنید و بعد نتیجه ها اومد کلی شاد میشید)

قدم شانزدهم: برنامه تفریح حتما داشته باشید. (کوهنوردی، خونه فامیل، دیدن یک سریالی که دوست دارید و هر چیزی که براتون لذت داره)

دیگه نمیدونم چی بنویسم. هر چی از قلم افتاد لطفا سوال بپرسید تا توضیح بدم.

تلاش و پشتکار و اعتقاد به خودتون خیلی خیلی معجزه میکنه  و خواهشا خواهشا خودتون را قبول داشته باشید و نگید نمیتونم و نمیشه.

راستی هر کسی خواست تلفنی صحبت بکنه شماره اش را خصوصی بگذاره و من بهش پیام میدم. خیلی دلم میخواد شماها هم موفق بشید و شاد و سربلند

در پناه خدا و با توکل به خدا

نظرات 11 + ارسال نظر
پروین پنج‌شنبه 10 مهر 1393 ساعت 18:41

زنده باش,زندگی کن! روزمره گی عین مردنه...حتی اگه شبو دیر خوابیدی,صبح زود بیدار شو,زیر بارون راه برو! نترس از خیس شدن,هر چند وقت یه بار یه نقاشی بکش !توی حموم اواز بخون! اب بازی کن, چه اشکالی داره؟! بی مناسبت کادو بخر!بگو اینو تو ویترین گذاشتن برا من! تلفن رو بردار به دوست قدیمیت زنگ بزن! چای بخور واسه بقیه هم چای دم کن! جورابای رنگی بپوش ! خواب ببین ! شعر بگو! قاصدک ها رو بگیر,آرزو کن,آرووووم فوتشون کن !هرکی هر چی دوست داره فکر کنه...بیخیال ,تو شاد باش .هیچوقت خودتو به مردن نزن !همه ی اینا رو گفتم و تو خوندی ...فقط خواستم یه چیزی بهت بگم, دوستم:<<هر جا وایسی, مردی...!!زنده باش , زندگی کن! بذار زندگی از اینکه تو زنده ای به خودش بباله,روز مره گی, عین مردنه...برای خسته شدن خیییییییییییلی زوده !!


سلام فاطمه جان. خوش میگذره شهر جدید؟

سلام پروین جان
ممنونم از متن زیبات
خداروشکر خوبه همه چیز و من راضی هستم
فروغ درس میخونه؟

مهسا پنج‌شنبه 10 مهر 1393 ساعت 18:37

سلام فاطمه جون.خوشحال شدم شنیدم همه چی خوبه.ایشالا دلتنگیتم با سر زدن به خونه حل میشه.
از اول مهر هنوز نرفتی خونه؟؟
منم خوبم.میگذرونیم.با شهامت24واحد گرفتم.خیلی سخته باید حسابی بخونم.درسای مدیریتی رشتمونو دوس دارم جالبن.حتما شماهم دارین.اصول مدریت واصول بازاریابی وسیستم های اطلاعات مدیریت.
وضعیت نت دانشگاتون چطوره؟

سلام مهسا عزیز و با معرفت
بچسب به درس و از اول ترم درسهات را بخون که روی هم میشه
بله ما هماینها را داریم
تا15 یوزر و پس اینترنت دانشگاه میاد و راحت میشم
همه چیز مهیاست برای درس خوندن فقط ما باید بخوایم

sahar سه‌شنبه 8 مهر 1393 ساعت 20:27 http://man7500.blogfa.com

سلام....میشه بپرسم رشتت چی بوده؟؟؟
همین امسال کنکور دادی؟؟رتبه ت چن شد؟؟؟؟
ببخشد اگه دوس نداری نگو

سلام
ببخشین دیر جواب میدم، چون دسترسی به نت فعلا اسون نیست !!
رتبه من 732 بود و رشته علوم انسانی امتحان دادم و امسال هم کنکور دادم

مهسا پنج‌شنبه 3 مهر 1393 ساعت 20:58

سلام فاطمه جون.خوبین؟ دانشگاه چه خبر؟ خوش میگذره؟؟

سلام مهسا جان
ممنونم از معرفت و محبتت
خدا رو شکر خیلی خوبه ک فقط میمونه دلتنگی
تو چه میکنی؟

زهرا چهارشنبه 2 مهر 1393 ساعت 14:07 http://b0ghz-0-bar00n03.blogfa.com/

سلام فاطمه جان خوش به حالت که به هدفت رسیدی بهت تبریک میگم...
منم دانشجوم دانشجوی تربیت معلم ولی می خوام سال بعد کنکور بدم پزشکی قبول بشم و از اینجا انصراف بدم واسم دعا کن

سلام زهرا جان
سپاسگزارم از محبتت
حتما دعات میکنم و تو هم حتما تلاشت را انجام بده برای رسیدن به موفقیت
منتظر خبر قبولیت در سال آینده هستم

منا یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 19:29

سلام فاطمه جون
این سوالو از هرکی پرسیدم مسخره ام کرد
به نظرت چه جوری میشه که یکی دانشگاه شریف قبول میشه
تو میخواستی و تونستی
منم میخوام و ایمان دارم ک میتونم فقط میخوام از کسایی مث تو کمک بگیرم

سلام منا عزیز
ببخش دیر جواب میدم، درگیرهای ثبت نام هستم
اول انگیزه برای قبول شدن و اعتقاد و ایمان به خودت
پشتکار و انرژی
کلاس و معلم تست خوب و تضمینی
مشاور و یا دوستی که طول مسیر کنارت باشه و بهوحرفات گوش بده و درکت بکنه
تو خودت بخوای و هزینه کنی حتما میشه، حتما

مهسا شنبه 29 شهریور 1393 ساعت 21:40

سلام فاطمه جون خوبی؟ کم کم باید بری شیراز.چه لذتی داره به اون چیزی که میخواستی رسیدی.
خواستم ازتون بابت همه حرفا وکمکاتون تشکر کنم.
خیلی عالی وموثر بود.

محبت داری مهسا جان
فردا شب ایشالا میرم شیراز
برای موفقیت تلاش کن و بجنگ با خودت برای تسلیم نشدن

مهسا چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 11:42

ممنون فاطمه جون.

خواهش میکنم
ایمیلت جواب دادم مهسا

Riazi100.ir چهارشنبه 26 شهریور 1393 ساعت 05:45 http://riazi100.ir

مهندس حامد دلیجه
فارغ التحصیل صنعتی امیرکبیر تهران
رتبه 200 کنکور سراسری ریاضی 88
درصد 100 ریاضیات کنکور
مشاوره تلفنی +دی وی دی ریاضی +جزوات کنکوری
0938330983 پیامک وقت مشاوره
Riazi100.ir آدرس وبسایت
aparat.com/hameddalijeh نمونه فیلم های تکنیکی ریاضی

آقا خیلی باریکلا
به امید موفقیت همه
زیاد گرون نگیرید برای بچه های کنکور هاااا

مهسا سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 18:10

راستی کلی سوال ازتون دارم.منتظر بودم بهم ایمیل بزنید ازاون طریق بپرسم که راحت تر جواب بدین.

من سوالتو همین وبلاگ جواب دادم و فکر کردم دیگه لازم نبوده باشه یه ایمیل خالی برات میزنم تا راحت تر باهام در ارتباط باشیم

مهسا سه‌شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 18:08

سلام فاطمه جون.خوبی؟ وای چه پست کاملی گذاشتین.ممنون خیلی عالی بود.
واقعا خیلی مهمه یکی رو داشته باشی که پشتیبانت باشه وهواتو داشته باشه.من چنین کسی رونداشتم.
من واسه کنکور95 گیجم.بیشتر از پستای بعدی که تخصصی تر درباره هر درس انسانی هست استقبال میکنم.
تهیه کردن منابعشم سخته چون دوس ندارم اطرافیانم خیلی متوجه شن.از لحاظ هزینه مشاور وکلاس وآزمون یکم مشکل دارم.از همین الان نسبت به چندتا از درسا ذهنیت خوبی ندارم.عربی تخصصی ادبیات تخصصی تاریخ جغرافیا فلسفه منطق.میدونم زیادشدن.فکرمیکنم خیلی سخت باشن.

سلام مهسا جان
اصلا نگران نباش و تلاش میکنم حتما کمکت کنم و یادم خودم اومد تا نوروز هیچ کی نمیدونست من برای کنکور میخونمو نوروز همه مهمونیا رفتم و بعدش تا اخر شب جبران میکردم. البته بعضی وقتا
باشه تخصصی تر سعی میکنم بنویسم ولی به نظرم خودت شروع کنی دستت میاد چه جوری باید خوند.
روی کمک من حساب کن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.